BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Thursday, February 3, 2011

KUCING PELIHARAANKU

kucing,seekor binatang yang comel dan manja..aku mula2 tak berapa suka dengan kucing ni..mengingatkan aku peristiwa 7 tahun yang lepas..tanganku dicakar oleh seekor kucing liar di halaman asramaku (sekolah menengah teknik pengkalan chepa).. sejak ari tu aku benci dan fobia dengan binatang yang bernama kucing ni..


tetapi...sejak setahun yang lepas..mama aku mula membela kucing...nama kucing tu 'OREN'..hehehe.manja..ari demi ari fobiaku pada kucing hilang..dan hujung tahun lepas aku dapat lagi seekor kucing yang kami namakan 'EBOX' hehehehe..










manjanyer bukan kepalang..jom aku kongsi serba sikit tentang kucing...


1..kucing ini bersifat noktural, iaitu aktif di waktu malam tapi tidur diwaktu siang.
2. kucing boleh membezakan warna ungu, biru,hijau dan juga kuning.
3. kucing ini karnivor - iaitu memakan daging
4. kucing mempunyai bulu di belakang kaki depan mereka
5. kucing mempunyai 200 juta sel yang sensitif terhadap bau di hidungnya
6. kucing persia adalah kucing yang tertua dan popular
7. ada juga kucing yang kidal
8. kucing mempunyai memori yang baik drpd anjing, monyet dan orang utan
9. kucing boleh melompat tujuh kali drpd tubuhnya
10. kucing tidak berpeluh


rasenyer da cukup tuk malam ni...salam satu dunia..salam keamanan..salam semua....

0 comments: